Ik merk dat leerkrachten en directieleden zich door Triband gesterkt voelen; ze krijgen weer zicht op hun verhaal, hun eigen verhaal, wat ze graag delen met anderen. Waarbij het ‘moeten’ verantwoorden verandert naar ‘willen’ verantwoorden.

Sascha Brasz helpt vanuit haar passie voor onderwijsvrijheid en juridische denkkracht scholen een antwoord te vinden op de vraag: wat moet en wat mag in het onderwijs? Scholen en leerkrachten voelen zich soms zo ingeperkt door wat men denkt dat allemaal moet en niet mag. Sascha onderzoekt samen met hen of dat wel zo is, en van wie iets eigenlijk moet. Hierdoor ontstaat ruimte; ruimte voor eigenheid, bij het vormgeven van onderwijs, en uiteindelijk ook ruimte voor de eigenheid van de kinderen.

Sascha studeerde Notarieel Recht aan de Vrije Universiteit in Amsterdam en Fiscaal Recht aan de Universiteit van Amsterdam. Na een carrière als fiscalist bij een groot advieskantoor en als universitair docent Fiscaal Recht aan de VU volgde zij haar hart en deed zij de iPabo in Amsterdam. Vervolgens stond zij jaren met veel plezier voor de klas. Na een periode onderwijsadviseur te zijn geweest is Sascha Brasz nu werkzaam op het snijvlak van het juridische, het advieswerk, en het onderwijs. Naast lid van de Quartz-crew is Sascha eigenaar van Sascha Brasz onderwijsadvies ‘Ruimte voor Eigenheid’.

Voor contact kunt u het contactformulier invullen.